
Iskola-előkészítő foglalkozás
Az iskolakezdés nagy változás mind a gyermek, mind a szülő életében, a törvényi változások miatt még nagyobb hangsúly kell, hogy helyeződjön a hatékony iskola-előkészítő foglalkozásokra.
Az utolsó óvodai év ezért gyakran megviseli a szülőket, hiszen gyermekének mindenki zökkenőmentes, sikeres iskolakezdést szeretne. Nagyon fontos, hogy nem minden gyermeknek van szüksége az óvodán kívüli iskola-előkészítő foglalkozásra, azonban sok esetben szükséges a megfelelő hangolódás, esetleges felzárkóztatás.
A Behemkében figyelembe vesszük, hogy ebben a korban a gyermek játék és tapasztalás során, mozgással, „észrevétlenül” tud a leginkább felkészülni az iskolás évekre, ezért játékos keretek közt foglalkozunk azokkal a területekkel, amelyek az első osztályban a leghangsúlyosabbak. Az előkészítő megkezdése előtt, fontos, hogy tudjuk, honnan indulunk, így a gyermek egyéni képességeinek, fejlettségének megfigyelésére, mérésére és nyomonkövetésére is sort kerítünk.
A foglalkozások során játékosan, azonban célirányosan és egyénre szólóan történik többek között a finommotorika és a mozgásfejlesztése, a testséma, a lateralitás fejlesztése, téri és időbeli orientáció, az auditív és vizuális észlelés és emlékezet fejlesztése, a szóbeli kifejezőkészség fejlesztése. Mindezek mellett a feladattudat, feladattartás és a koncentrációs képesség fejlesztés is nagy hangsúlyt kap, hiszen ezek is az iskolaérettség előfeltételei.
Szeretettel várom az iskolába készülő óvodásokat a felmérésre majd az egyénre szabott foglalkozásokra.
Egyaránt várom azokat a gyermekeket is, akik betöltik az iskolaérett kort, de várhatóan nem a következő tanévben kezdik az iskolát.